Hakker.reismee.nl

Van Melbourne tot vandaag (even wat inhalen ;-)

Op maandag 24 januari 2011 zijn we gereden naar Melbourne. Dit bleek een heel grote indrukwekkende stad, met een vijfbaanssnelweg rondom de stad. Er wonen dan ook 3,6 mln mensen, en het is na Sydney de grootste stad. Gelukkig wees onze Tomtom ons feilloos naar de nieuwe camping. Deze was vlakbij de Britz camperverhuur waar we al een telefonische afspraak voor morgen hebben. We reden alvast even langs om te vertellen dat we morgen zullen komen. Toen we alle punten opnoemden vertelden ze ons al snel dat we morgen een nieuwe camper krijgen. Fijn maar ook vervelend: alles uit- en weer inpakken. Maar goed, dat zien we morgen weer…

Dinsdag 25 januari 2011
Vanmorgen naar Britz voor de grote camperruil. ’s Avonds lekker zwemmen in het zwembad en weer BBQ-en. Wat een goed leven hebben we hier!
Om 1.00 uur riep Rosemijn me echter wakker. Ze riep dat haar bed nat is. Wat is dat nu!? Na een controle bleek dat ze niet per ongeluk een ongelukje had gehad, en dat haar raam niet openstond (want het regende weer vanacht). Dat wordt morgen weer naar Britz!

Woensdag 26 januari 2011
’s Ochtends dus wederom naar Britz. De technische dienst heeft ons verhaal gehoord en deed nader onderzoek. Ze vonden dat de antenne op het dak boven de bestuurderscabine (een waar de meiden dus onder slapen) lekt. Dit verklaart dus ook onze eerdere lekkage in december. Met excuses van Britz en een geldelijke waardering (om iets leuks voor iedereen te kopen), gingen we na het dichtkitten van het lek weer op weg. Eerst naar het Science Museum, en daarna op weg naar het huis van Ruth in de wijk Carnegie. We zijn daar uitgenodigd voor het vieren van Australia Day en de verjaardag van Leanne. Ruth en Leanne en kids (de mannen Darren en Brian waren al aan het werken) hebben we op een eerdere camping in Narooma ontmoet. We hebben daar meerdere avonden gezellig gekletst en de kids hebben leuk gespeeld. Ook hebben we hun Boogie Boards geleend. Ontzettend leuk, dit moeten wij ook in de toekomst aanschaffen vrees ik.

Het feest was erg gezellig. Na het eten (er zijn 50 pizza’s gemaakt in de pizza-oven die Darren voor kerst had gekregen), hebben we tot laat in de avond lekker wijn gedronken. Voor de vele kinderen was het ook een late avond. Gelukkig konden we in het huis van Ruth logeren. Dit is trouwens een prachtig huis, waar we zo zouden willen wonen. En de kinderen ook gelet op het mooie zwembad met bubbelbad erin

Donderdag 27 januari 2011
Vandaag met de trein de binnenstad van Melbourne in. Uitgestapt bij Flinders station, waar we hebben geluncht op een terras met uitzicht op roeiers. Het weer was weer superlekker. Was het gisteren nog een beetje bewolkt, nu was de hemel blauw en was het weer lekker warm. Na de lunch zijn we naar een winkelstraat gelopen, op zoek naar Swatch winkel want Marijn zijn duikhorloge is kapot. In de Swatch winkel verwees men ons naar een Outlet winkelcentrum. We gingen daar met de tram heen. Toen we aankwamen zagen de kids een grote speeltuin dus besloot ik daar met de meiden te blijven terwijl Marijn verder op horlogejacht gaat. Na ruim een uur belde Marijn om te zeggen dat alle horloges 30-50% korting hebben, en dat wij ook moesten komen kijken. In de Swatch-winkel aangekomen vertelde Marijn alle 3 de meiden de verrassing: van het geld dat we van Britz kregen gaan we met z’n allen horloges uitzoeken. De kids krijgen dus hun eerst horloge. Ze vinden het super! Het uitzoeken duurde dan ook erg lang. Zoveel leuke horloges!

’s Avonds gingen we met iedereen BBQ-en bij Leanne thuis. En daarna mochten we weer logeren bij Ruth thuis. Morgen gaan we op weg naar de Great Ocean Road en verlaten we deze lieve mensen, jammer, maar we moeten ook weer verder.

Vrijdag 28 januari
Vandaag afscheid genomen en naar Wye river gereden aan de Great Ocean Road. Onderweg nog wat inkopen gedaan zodat we vanavond kunnen BQ-en. De Great Ocean Road (GOR vanaf nu) is werkelijk ontzettend mooi, alle verhalen erover kloppen echt. Aan het einde van de middag een leuke camping gevonden vlakbij ‘t strand.

Zaterdag 29 januari
Vandaag lekker een dagje naar de zee aan de overkant van de GOR. En daar zijn we gaan Boogieboarden! Dat is erg leuk. Florissa vondt het nog een beetje eng, maar Rosemijn was haast niet te stoppen… totdat ze onder een golf terecht kwam en slok zee-water dronk… yuk! Maar ja, dat hoort er bij. Morgen hopelijk weer! ’s Avonds zijn we in “the Pub” gaan eten, is een ietsje de berg op en dan daar lekker op het terras zitten met een drankje en mooooi uitzicht!

Zondag 30 januari
’s Ochtends werden we wakker en bleken alle buren naar een boom te kijken… oooohhhh daarboven zat dus een Koala, nou ja, zat… lag te slapen! Wel cool: boven onze camper slapen de koala’s… hihihi!!!
Daarna weer naar de zee boogieboarden, dat is gewoon ontzettend leuk. We gaan zeker kijken of we ze mee naar Nederland kunnen krijgen. Liesbeth heeft op ‘t strand Josee ontmoet, een Nederlandse die al 11 jaar in Australie woont. Ze runt met haar man de golfclub van Lorne (ook een prachtig plaatsje, maar daar zijn we al langsgereden). Toen zijn we weer in de pub gaan eten waar ook een ieder van de camping kwam die we ondertussen kennen. Daarna hebben we nog met Josee en family bij hun tent geborreld en de kids mochten sterren kijken (tot laat) want het was een geweldige mooie sterren-kijk-avond!

Maandag 31 januari
We verlaten Wye River en alle nieuwe vrienden om verder te rijden. We doen maar een klein stukje vandaag, naar Apollo Bay. Morgen willen we iets verder rijden en onderweg nog t een en ander doen. Maar de GOR blijft een heeeeeele mooie weg zeg!

Dinsdag 1 februari
Vandaag de Otway Tree Top Walk gedaan, dat is een stalen constructie van 600 meter lang die 45 meter boven de grond loopt en waar je overheen wandelt tussen de boomtoppen van het tropische regenwoud. Een erg mooie wandeling op zo’n 500 meter boven zeeniveau. Leuk was ook dat het ongeveer 28 graden was toen we om een uurtje of 12 begonnen met lopen en dat we eindigden met de ‘walk’ in een wolk en dat was toen nog maar 18 graden: bibber!!
Vervolgens zijn we doorgereden naar Port Campbell via de GOR. Net daarvoor zijn de 12 Apostelen: rotsformaties in de zee die waarschijnlijk iedereen wel eens op een foto heeft gezien. En nu hebben we ze in ’t echt gezien en ik vind ze dan toch mooier dan op elke foto (ook de onze waarschijnlijk ;-).

Woensdag 2 februari
Rustig opgestaan en via nog een paar mooie Look-out-points over de GOR naar Port Fairy gereden. Aangezien deze week alle scholen in Australie weer begonnen zijn, kunnen we nu overal makkelijk terecht met onze camper. En ook nu hebben we weer een mooie camping gevonden, aan een riviertje wat honderdvijftig meter verderop de zee in gaat. Dus morgen weer het strand opzoeken, ongeveer aan de overkant van de camping!

En nu ga ik zo de foto's bijwerken...

Lakes Entrance en Phillip Island - pinquins!

Woensdag 19 januari 2011
Vandaag gereden naar Lakes Entrance. Er zijn daar prachtige meren voordat de zee begint. Heerlijk gegeten in pizzeria Pinokkio. ’s Avonds hebben Rosemijn en Florissa nog even getennist op de camping.

Donderdag 20 januari 2011
De volgende dag zijn we direct doorgereden naar Phillip Island, waar we op de kleine maar gezellige camping gelukkig nog een plekje vonden. Helaas geen zwembad of speeltuin voor de meisjes maar het strand is op steenworp afstand. Daar gaan we morgen lekker naartoe, maar vanavond gaan we naar de Pinguïn Parade. Dat is zo leuk! Ik ben er al in 1987 geweest toen ik gezeild heb van Perth naar Melbourne met de zeilboot Abel Tasman. Het is nu wat grootser met tribunes voor wel 3800 mensen - toen was het nog een simpele steiger op het strand! - maar nog steeds indrukwekkend. We hebben ruim een uur van tevoren een prachtige plaats gevonden (de meiden in het strand en wij op de eerste bank) en om 21:15 uur kwamen de eerste pinguins uit de zee. Zo leuk om te zien; die kleine waggelende beestjes (ze zijn maar 33 cm groot). Ze kwamen in groepjes het strand op en klommen dan de duinen in. Later hoorden we dat het in totaal zo’n 1500 pinguins waren. We zagen er ook heel veel lopen en rennen in de duinen. Wat een ervaring. De meisjes waren super enthousiast!! We hebben maar meteen kaartjes voor de zaterdagavond gekocht…

Vrijdag 21 januari 2011
Vandaag een lekker dagje strand waar ik ene Julie met 2 kinderen ontmoette (Ruby 9 jr. en jongetje van 7 jr) waar Rosemijn en Florissa lekker mee gespeeld hebben. Ik heb Julie uitgenodigd voor de BBQ bij ons op de camping (ze heeft vlakbij een huisje gehuurd en haar man James komt pas morgen aan), het was erg gezellig! En ook onze buren van de camping (Rogier en Suzanne uit Deventer) zijn gezellig een wijntje komen drinken. Je ontmoet een hoop leuke mensen op zo’n reis!

Zaterdag 22 januari 2011
Vanmorgen een lekkere rustige ochtend op de camping met een beetje huiswerk voor kids. Daarna zijn we gaan wijnproeven op de Philip Island Vineyard en we hebben daar ook kaas geproefd en (uiteraard) wijn gekocht.
Daarna zijn we naar The Nobbies gereden – puntje van het eiland - voor een kopje koffie en het mooie uitzicht. Vervolgens zijn we via de achteraf dirtroad richting de pinguïns gereden met onderweg mooi uitzicht en heel veel Wallabies! En daarna dus ook nog een keertje de pinguïns! Het is wel een stuk drukker op zaterdag maar we waren mooi op tijd om (weer!?) het beste plekje aan het strand te hebben. Ook weten we nu waar we daarna in de duinen zelf moeten kijken. Bij meerdere holletjes hebben we ook de kleintjes gezien die aan t wachten zijn op hun ma of pa om het eten te brengen. Het eten bestaat uit de visjes die een van de twee, pa of ma, de hele dag is gaan vangen in de zee - de andere ouder blijft thuis en de volgende dag ruilen ze om. Bij een van de “pinguin-snelwegen” – daar waar er veel langs komen op weg naar hun holletjes - zijn we wat langer gebleven. Er stond daar namelijk een jong met zijn/haar ma/pa te wachten op pa/ma. En na een tijdje kwam pa/ma er aan! Na een snelle knuffel wilde het jong uiteraard eten!! Heel leuk om te zien. Toen we uiteindelijk weer naar huis reden wist Marijn nog net op tijd boven op de rem te staan om een overstekende Wallabie te ontwijken: gelukkig!

Zondag 23 januari 2011
We gaan zometeen even kijken bij het Circuit waar historische motorraces zijn. Als het niet leuk is zoeken we misschien wel een strandje op. En vanavond uit eten? We zien wel, no worries!

Kiama, Narooma en Eden

Donderdag 13 januari 2011

Na een lekker lang bezoek aan het zwembad zijn we ’s middags het stadje Kiama ingegaan. Eerst hebben we de Blowhole bekeken. Volgens de reisgids kan hier ‘bij stormachtige zee en hoogwater een waterkolom van wel 60 m hoog de lucht in gespoten’ worden. Helaas was de zee vandaag ietsje rustiger maar toch was het leuk om te zien hoe er door het gat in de rotsen een metertje of 5 water spoot. Zie de foto’s.

Na het boodschappen doen gingen we lekker een super-de-luxe chocolade-shake drinken, om de aanschaf van de ‘scooters’ van de meiden te vieren. Een scooter noemen we in Nederland een step. De scooter is in Australie reuze populair, alle kinderen steppen de hele dag over het campingterrein. Toen we terug waren op de camping hebben de meisjes lekker gescooterd totdat het bedtijd was…

Vrijdag 14 januari 2011

Vandaag zijn we naar het stadje Narooma gereden. Wederom een heerlijke camping vlakbij de zee, met ook een mooi zwembad en asfaltwegen voor het betere scooteren. We hebben besloten om hier lekker 3 nachten te gaan blijven. Heerlijk weer even wat rust in onze drukke dagen; lekker nietsdoen dus!

Zaterdag 15 januari 2011

Op aanraden van onze nieuwe vrienden (alle buren op een camping zijn opeens je nieuwe vrienden :-) zijn we naar het strand gegaan en toen een stuk naar rechts gelopen. En daar was een riviertje dat de zee inliep waar de meiden met de geleende boogie boards (kleine surfplankjes) heerlijk richting de zee dreven en onderweg naar mini-visjes keken, of van de boards afvielen, haha. Marijn is nog even de wilde zee ingegaan maar was snel weer terug; ’t was toch wel erg koud water!
’s Middags is Marijn nog even met de nieuwe vrienden Ruth en Leanne het dorp ingegaan om boodschappen te halen – dat scheelt weer een keertje het inpakken van de camper. ’s Avonds BBQ-en en babbelen met Ruth en Leanne terwijl onze kids met hun (iets oudere) kids spelletjes aan het spelen waren. De ‘husbands’ zijn weer in Melbourne om te werken, maar de ‘wifes’ hadden nog zin in een paar dagen meer vakantie en zijn dus lekker gebleven.

Zondag 16 januari 2011

Een dagje bij het zwembad en de camper en op de ‘scooter’. En ’s avonds uit eten in het dorpje op een heuvel met een uitzicht waar je U tegen zegt! Kijk maar op de foto’s.

Maandag 17 januari 2011

Tijd om verder te reizen. Eerst nog afscheid genomen van Ruth en Leanne en hun kids en we zijn ook nog uitgenodigd om Australia Day bij hun in Melbourne te komen vieren op 26 januari. En dat is dan ook meteen de verjaardag van Leanne; dubbel feestje dus!
Bij aankomst in Eden zijn we eerst maar even naar de Lookout gereden en dat is inderdaad weer een heel mooi uitzicht. Vervolgens een camping opgezocht en zijn de meiden voor de verandering weer eens het zwembad ingedoken. Daarna lekkere zalm van de BBQ en nog wat babbelen met .. nieuwe vrienden!

Dinsdag 18 januari 2011

Nog een dagje in Eden. Lekker naar het strand geweest en daar was een hele goede ‘surf’ oftewel mooie hoge golven. Een beetje eng voor de kids, maar Rosemijn heeft even met papa door de golven gedoken! Daarna maar weer eens een zandkasteel gemaakt en schelpen gezocht. ’s Middags in het dorpje gaan lunchen en ook nog 3 boogie boards op de kop getikt! Die gaan we binnenkort natuurlijk uitproberen! Zo, en dan is het zowat tijd om te gaan BBQ-en, tot de volgende keer!

Blue Mountains

Maandag 10 januari 2011

Vandaag hebben we Annemarie, Arjen, Freya en Marten weer helemaal alleen gelaten. Het was super gezellig! Maar het is nu weer tijd voor onze camper. Bovendien komen morgen de ouders van Annemarie (voor een lange logeerpartij) dus het huis moet weer gastvrij gemaakt worden. Na een dosis knuffels (tussen de meiden maar ook Marten) startten we de motor: op weg naar de Blue Mountains. Bij vertrek regende het een beetje, maar daar in de bergen aangekomen bleek het nog wel meer te regenen: we bleken gewoon in de wolken te zitten. Gelukkig is het zo dat wolken ook voorbij drijven. Dus aangekomen bij de uitkijkplek voor de Three Sisters werd een korte wachttijd beloond met vrij zicht op de mooie bergen (zie de foto’s). Helaas was de camping helemaal vol, dus reden we door naar het volgende dorpje (Oberon) waar we een mooi plekje vonden. De meisjes gingen direct naar het zwembad en daarna gingen we gezellig BBQ-en tussen de Aussies. Er volgde een nacht vol regen en wind…

Dinsdag 11 januari 2011

We werden in de regen wakker, maar no worries mate, want we gaan namelijk naar de grotten vandaag. Er volgde eerst een spannende tocht bergafwaarts (caravans en bussen zijn verboden vanwege de steile helling!) en we zaten steeds in de wolken zodat de wereld soms leek te eindigen bovenop een bergtop. Marijn was helemaal in zijn element, hij had toch rallycoureur moeten worden.

Voor de grottentour (naar de Imperial Cave, die maar 400 treden telt) besloten we eerst een wandeling te maken rondom de Blue Lake. Dit water was echt van een hele bijzondere kleur blauw. Prachtig. Rosemijn zag opeens tussen de struiken een hele grote leguaan. Het lukt me nog net om er een foto van te maken. Ook van de prachtige varens heb ik mooie foto’s gemaakt. Ditmaal voor de oma’s. Kusjes van ons allemaal.
De grot was heel mooi en lang en we hebben maar een klein stukje gezien ondanks dat we meer dan een uur zijn bezig geweest. Toen we weer buiten kwamen was het droog, en we zijn weer terug gereden naar Katoomba voor de overnachting.

Woensdag 12 januari 2011

He het is droog vandaag, maar we zitten nog steeds in de wolken. Toch besloten we de attracties bij Scenic World te gaan doen. Dit betekende eerst een heel steil tochtje met het treintje naar de beneden (52 graden - steilste ter wereld!), en daarna een prachtige wandeling door het regenwoud. Dit was waar de mijnwerkers vroeger heengingen (zie de foto’s van Rose en Florissa op het paard dat de kolenwagen trok). Met een kabelbaan gingen we weer omhoog en daarna volgde nog een tocht met de Scenic Skyway. Ons uitzicht was helaas wolkenwit en we zagen niets van de Drie Zusjes-bergen. Maar Rosemijn verraste iedereen door vlak voor de aankomst een slang op de grond te zien. Verbaasd vroeg ik bij de bestuurder van de Skyway of dit mogelijk was, en hij vertelde dat er inderdaad een giftige zwarte roodbuikslang onder de Skyway leeft. Bizar nietwaar.

Na de lunch zijn we weer met de camper doorgereden. Na een tochtje van 3 uur waren we op een nieuwe camping, in het plaatsje Kiama. Mooi gelegen bij de zee, en vooralsnog droog en warm.

Schaatsen en duiken

Vrijdag 7 januari 2011

Vandaag was het niet zo'n zonnige dag. We zijn daarom met 2 auto's naar het winkelcentrum gegaan, waar we wat kleren en sandalen hebben gekocht. Daarna zijn we naar de schaatsbaan gegaan. Het blijft vreemd om te schaatsen als je door de grote ramen de hoge palmen ziet. Ook vreemd is het om zoveel mensen in hempjes en korte broeken te zien schaatsen. De kinderen en Marijn en Annemarie hebben heerlijk een uurtje geschaatst.

Zaterdag 8 januari 2011

Vandaag was een heerlijk warme dag. We zijn naar een heel mooi strand geweest, Balmoral Beach. In een prachtige baai, met hele grote bomen langs het strand zodat je ook in de schaduw kunt zitten. De kinderen hebben de hele dag lekker zand kastelen gebouwd. Marijn en Annemarie hebben ook gedoken. Er was helaas een beperkt zicht van slechts 2 meter. Gelukkig hebben ze wel veel vissen en ook zeesterren en zeepaarden gezien. Het was een mooie duik!

Oud & Nieuw in Sydney

Vrijdag 31 december 2010

’s Ochtends kwam Paul (die wij kennen uit Amsterdam) ons met de auto ophalen. Hij woont samen met zijn vriendin Anne in het centrum van Sydney. Wij zullen daar vanavond het vuurwerk gaan bekijken. Morgen gaan zij samen op vakantie en mogen wij nog twee nachtjes in hun appartement logeren om makkelijk de stad te gaan verkennen.

In het begin van de middag liepen wij naar een parkje vlakbij hun huis. Vanaf daar hebben we uitzicht op de Harbour Bridge en een stukje van de Opera House - goed dus! Het was nog rustig in het park maar dat zal vanavond wel drukker worden. We gingen lekker picknicken met heerlijke salades die Anne had klaargemaakt, en we trokken de eerste fles wijn open. De kindjes gingen samen zwemmen in een fontein in het park.
Supergezellig allemaal.

Vanaf een uurtje of 5 werd het langzaamaan steeds drukker in het park, en om 21.00 uur begon het kindervuurwerk. Het was echt supermooi en iedereen genoot ervan. Florissa vond het allemaal wel erg hard maar ook zij vond het super om te zien.

Na dit kindervuurwerk gingen we weer naar het appartement. Het was de bedoeling dat de meiden een paar uurtjes zouden slapen, en dat ze daarna ook het grote-mensen-vuurwerk mogen kijken. Maar van dit slapen kwam niets. Vooral toen om 23.30 uur een hele harde knal klonk (is dit om iedereen wakker te maken zodat ze niets missen!?) steeg de spanning bij iedereen. Om iets voor 12-en gingen we naar buiten en hadden vanaf de straat (en later het balkon van de buren) een prachtig uitzicht op het vuurwerk!! Het mooiste vuurwerk van de wereld, zo vertelden we de meiden.

Zaterdag 1 januari 2011

’s Ochtend gingen we met zijn allen een nieuwjaarsduik maken in het zwembad in de kelder van het appartement van Paul en Anne. Wat een mooi zwembad en bubbelbad.
Na het lunchen vertrokken Paul en Anne voor het vakantie. Wij besloten dat we een tocht gingen maken met de toeristen dubbeldekkersbus, die op vele plaatsen in de stad stopt. We reden uiteindelijk naar het Opera House, waar we een wandeling omheen maakten. Uiteindelijk besloten we wat te gaan drinken op een terrasje onder het Opera House. Na een paar minuten echter viel Florissa in de armen van papa in slaap. Die was toch nog erg moe van gisteren. We besloten ons allemaal naar binnen te verplaatsen zodat Florissa daar lekker op een bankje een tukje kan doen. Na ruim een uurtje hebben we haar toch voorzichtig wakker gemaakt, want we wilden toch nog iets eten vanavond. Daarom liepen we weer naar de bus om de rest van de tour te gaan rijden. In de buurt van het appartement vonden we later een leuk Thais restaurant, waar we heerlijk het nieuwe jaar hebben ingegeten.

Zondag 2 januari 2011

Vandaag zijn we naar de Sydney Tower gegaan. Op 250 meter hoogte heb je schitterend uitzicht op heel Sydney en omgeving. Vervolgens zijn we doorgelopen naar het Aquarium om daar heeel veel vissen te zien. Ook kan je door grote plastic tunnel-buizen onder het water door lopen. En dus zagen we ook de haaien en roggen van onderen! Florissa vond het wel een beetje eng in het begin, maar met z'n vieren vonden we het wel erg leuk! En daarna zijn we lekker 'thuis' in het appartement van Anne en Paul gaan eten. En nog even zwemmen natuurlijk!

Maandag 3 januari 2011

Een rustig dagje om het appartement op te ruimen, in te pakken en met de train en bus naar de camper terug te reizen. Onderweg nog even boodschappen gedaan zodat we 's avonds op de camping weer konden BBQ-en. En de kids nog even in het kleine zwembadje konden spelen - het was wel een beetje koud deze keer!

Dinsdag 4 januari 2011

Vandaag gaan we naar Annemarie en Arjen, en hun twee kinderen Freya (8 jr.) en Marten (5 jr.). Zij wonen in de wijk Pennant Hills, niet ver van de camping. Wij hadden hun huis al snel gevonden, een mooi houten huis met een veranda rondom. In de tuin stond een hele grote trampoline dus de vier kinderen hadden elkaar snel gevonden. De grote mensen hadden besloten dat ze deze dag lekker gingen relaxen... en dat deden we dan ook!

Woensdag 5 januari 2011

Tijd voor een lekker stranddagje! Het was weliswaar bewolkt maar niet koud en dus met de 2 auto’s van Annemarie en Arjen met kano’s op het dak op pad. En niet maar naar 1 strandje maar dus naar 3 verschillende! We begonnen bij Bilgola Beach waar naast coole golven ook een zwembad is wat door de golven met zeewater wordt gevuld. En daar kan je op het strand ook goed zandkastelen bouwen blijkt.
Vervolgens hebben we even gewinkeld in Avalon voor een leuk t-shirtje voor de kids en lunch. En de lunch zijn we op het strand van Chairville gaan opeten. Dat is zeg maar aan de binnenkant van het schiereiland waar dus haast geen golven zijn. De 2 grote kano’s hebben van het dak gehaald en de kleine gele kinderkano natuurlijk ook. Liesbeth en Annemarie zijn eerst een rondje tussen alle zeilbootjes gaan doen. Vervolgens heb ik om de beurt Florissa en Rosemijn in de meest stabiele kano meegenomen. Toen ik met Rosemijn terugkwam, zagen we opeens dat Florissa zelf aan kanoen was in de kleine gele… knap hoor!!!
Aan het eind van de middag zijn we naar Palm Beach gereden voor een borreltje en daarna lekkere fish en chips als avondeten. Toen we laaat weer thuiskwamen was het eigenlijk meteen bedtijd voor de kids.. maar ze wisten ons toch nog over te halen voor een toetje: IJS natuurlijk!

Donderdag 6 januari

Vandaag moet Lies naar het ziekenhuis voor haar maandelijkse infuus. Samen met Marijn met de bus naar het ziekenhuis in Liverpool, wat toch ietsjes langer dan 1 uur duurde… Tsja, het is vakantie in Australie en dat betekent dat ook de websites met informatie over de bus routes niet meer helemaal klopt. No worries mate. Na een kleine 2 uur zijn we er. En het leuke is dat de neuroloog en 3 MS-verpleegsters ons stonden op te wachten bij de coffee-corner! Dat kan in Nederland niet, maar hier wel! Alles is goed gegaan en om een uur of 7 waren we weer terug. Net op tijd voor het BBQ-en!
Terwijl wij dus naar het ziekenhuis waren heeft Annemarie alle 4 de kinderen met de trein meegenomen naar het Australian museum in Sydney. Daar is van alles te vinden over de dieren van Australië. En ze vonden het geweldig zo hoorden we van alle 4 tegelijk bij thuiskomst! Tsja, even op elkaar wachten kan dan echt niet hoor :-)) De foto’s volgen nog…

Surfen en op weg naar Sydney

28 december 2010

We rijden weg van deze regenachtige camping, op weg naar een hopelijk meer zonnig zuiden. Onderweg verlaten we de snelweg omdat ik had gelezen over een opvangcentrum voor zieke Koala's vlakbij het plaatsje Casino. Daar aangekomen waren er inderdaad twee koala's te zien, een met baby (Joey genaamd) op de rug. De meiden vonden het prachtig; eindelijk zien we koala's! Later gingen we nog een broodje voor de lunch smeren, en plots zagen we nog een koala in een boom. We weten nu dat koala's 20 uur per dag slapen en slechts op de grond kwamen om snel naar de volgende boom te lopen, dus dat het lastig is om er 'toevallig' een te zien. Je moet goed bovenin de bomen turen...

Toen we terugreden op weg naar de snelweg, stopten we een paar andere auto's die ook op de weg stilstonden. Wat was er gebeurd? Er bleek zoveel water op de weg te staan dat we niet verder konden. Twee 4WD-auto's deden dit wel, maar met onze grote camper leek ons dit geen goed idee. Ook al protesteerde onze TomTom meermalen, we besloten toch via een andere weg door te rijden.

Einde van de middag kwamen we op de volgende camping aan, boven Coffs Harbour. Een prachtige camping met grote plaatsen tussen de grote bomen. Erg mooi! Na het eten van een pizza'tje in het campingrestaurant konden de meiden nog even zwammen voor het slapengaan.

29 december 2010

De volgende dag had Marijn een les surfing geboekt, maar toen we daar heen gingen wilde Rosemijn dit ook wel proberen. De leraar vond dit geen probleem dus ook zij kreeg een wetsuit aan. Op het strand bleken er mooie grote golven te staan. Het surfen was erg vermoeiend maar wel gaaf. Rosemijn heeft talent vindt mama (en een grote surfplank wat makkelijker is, zo zegt papa sneaky ;-)) Maar ook mama en Florissa hebben genoten van het strand en vele mooie steentjes verzameld.

30 december 2010

Vanochtend gingen we op tijd weg; er was nog een lange weg te gaan naar Sydney. We kwamen daar pas om 20.00 uur aan. Omdat het zwembad al om 20.30 uur zou sluiten, was het eerst tijd voor een frissen duik in het zwembad. Daarna als avondeten lekker aardbeitjes met Custard Vanilla, Jummie!

Wet and Wild

Terwijl we op 26 december jl. naar de Gold Coast reden, regende het de hele dag. Op de camping Treasure Island aangekomen hoorden we dat het plaatsje waar we eerst zouden staan, te verregend was. We kregen een ander plaatsje waar we ook in de plensregen onze camper parkeerden. We besloten een hapje te eten in het campingrestaurant en in familieberaad na te denken over wat we morgen konden doen. We besloten naar het pretpark Wet and Wild te gaan. Als we dan de hele dag van de waterglijbanen afgingen zouden we toch al nat zijn, en dan maakte wat regendruppels niets meer uit.

Op 27 december 2010 namen we de bus naar het pretpark. Het was superindrukwekkend. Zoveel glijbanen en zo groot. Dit bestaat niet in Europa! Als eerste gingen we een hoge toren op, waarna we met zijn vieren in een grote band een hoge glijbaan afgleden. Gelukkig is Florissa 1,10 m. want de minimumlengte is 1 meter. Daarna is Marijn met Rosemijn van een hele hoge glijbaan geweest. Florissa was helaas nog te klein maar eigenlijk durfde ze ook niet zo goed. Na het lunchen hebben de meiden nog heerlijk in een groot zwembad met allerlei glijbanen gespeeld. Daarna wilden we met z'n allen van een hele hoge glijbaan. Toen we bovenaan stonden met nog zo'n 30 wachtenden voor ons werd er opeens omgeroepen dat de glijbaan dicht ging. Iedereen liep verbaasd in de stortbui naar beneden. Daar aangekomen bleek zelfs dat alle glijbanen dicht gingen! Het hele pretpark ging dicht! Dat was bizar. Na een grote file voor de kluisjes konden we buiten eindelijk een plekje in de bus regelen. Wat een drukte zeg. Alle mensen, auto's en bussen gingen tegelijk weg...Samen besloten we dat dit een superavontuur was. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Een water-pretpark wat door de regen moet sluiten!!

's Avonds tijdens het eten zagen we op televisiebeelden dat de hele oostkust van Australie aan het overstromen is. Bizar om dit mee te maken. Gelukkig hoorden we niet van ernstige ongelukken, maar een vreemd gevoel geeft dit wel. We hoorden dat het al zo'n 50 jaar niet zo gergend heeft. Dat hebben wij nu net weer ;-)