Hakker.reismee.nl

Van Pinnacles tot dolfijnen in Monkey Mia

Dinsdag 15 februari
Na het strandbezoek hebben we heerlijk geluncht bij het restaurantje bij de receptie van de camping. Mooi uitzicht op het strand en ze hebben in het restaurant ook een hele grote schelpenverzameling uitgestald. Dat is leuk om te bekijken, het lijkt wel een klein museumpje!
Om 17. 00 uur hadden Liesbeth bedacht dat we de Pinnacles wilde zien en dan het liefst bij zonsondergang want dan zijn ze het mooist. Bij de receptie zeiden ze dat dat om 18.00 uur was, dus gingen we snel de camper inpakken en op weg. Ter plekke zouden we dan wel een lekker broodje maken, want vanmiddag hadden we al heerlijk warm gegeten. De pinnacles waren schitterend, ongelooflijk die mooie rotsen die allemaal los op een stuk grond staan, vele honderden naast elkaar. Prachtig!!

Woensdag 16 februari
Vandaag gaan we weer een behoorlijk stuk naar het noorden rijden. We gaan naar Monkey Mia. We hebben daar van medereizigers goede verhalen over gehoord: dolfijnen voeren vanaf het strand... we zijn benieuwd!
Toen we ’s avonds aankwamen bleken er ook emoe’s rond te lopen op het terrein, zie de foto’s. Ze lijken een beetje op struisvogels, maar dan anders! ’s Avonds hebben we lekker makkelijk pizza gegeten in het restaurantje. En dat was maar goed ook want er kwam een enorme hoosbui langs! Ook hebben we een Canadees stel ontmoet, Darren en Teryn, die hier al een paar dagen langer zijn. Ze vertelden dat de dolfijnen ’s ochtends 3x worden gevoerd en dat de eerste keer altijd het drukste is. Dus in plaats van om 7.45 uur op het strand te staan, kan je beter een uurtje later gaan.

Donderdag 17 februari
Vanmorgen toch heel vroeg naar het strand om te kijken of er dolfijnen zijn. En ja hoor!! Ze zwemmen zo langs het strand en langs de benen van de mensen die het voeren begeleiden!!! Zooo dicht bij, echt ongelooflijk!
Op een gegeven moment gaan 5 vrouwtjes dolfijnen ook gevoerd worden met een paar visjes (tenminste, als ze alle 5 komen, dat gebeurt meestal niet). Alle dolfijnen hebben ook een naam, en ze weten ook precies wat de bedoeling is met het voeren: een snack en de rest moeten ze straks weer zelf vangen. En ja hoor, Rosemijn wordt uitgekozen om ook een visje aan een dolfijn te geven, wat gaaaaaaf!!
Daarna zijn we lekker in de zee gaan zwemmen en snorkelen. En toen in de hitte bij de camper gaan lunchen (het is hier meestal zo’n 35 a 36 graden). Daarna toch maar even een middagdutje in de airco van de camper, pfoei even afkoelen! Aan het eind van de middag willen de kids in het zwembad zwemmen en ravotten en dat is ook lekker. Marijn ging echter nog even snorkelen in de zee en daar bleken 5 dolfijnen nog lekker een paar rondjes langs het strand te zwemmen, zo tussen alle mensen door, woehaa!
’s Avonds hebben we weer eens lekker ge-BBQt en nog een wijntje gedronken.

Vrijdag 18 februari
Vanmorgen eerst de dolfijnen bij hun 2de snack-moment opgezocht. Het blijft bijzonder om ze zo vlak voor je te zien zwemmen zeg! En vandaag is Florissa een van de weinige gelukkigen! Ze mag een visje komen voeren, hoera! En het staat uiteraard op de foto. De dolfijnen eten ongeveer 10 tot 15 kilo vis per dag en vanaf het strand krijgen ze in die 3 keer maar 1.5 kilo aan vis. En dat wordt goed bijgehouden door de rangers want de dolfijnen moeten natuurlijk niet te verwend worden: ze moeten wel zelf voor hun eten kunnen blijven zorgen!
Nu is het onze beurt voor ontbijt en daarna hebben de kids weer lekker in het zwembad gelegen. Florissa is goed aan het oefenen om zonder bandjes te zwemmen en dat gaat al heel goed. Het moeilijkste is om haar hoofd boven water te doen om te ademen, maar ze kan wel onder water van de ene kant naar de andere kant van het badje zwemmen: heel goed Florissa!
Zo, de blog is weer zowat bijgewerkt (lekker hier bij het zwembad aan het doen!). En nu moeten we zo maar even gaan lunchen, dus tot de volgende keer!

scott

hallo rosemijn heb je dolfijnen geaait . wanneer kom je terug? doei scott

josephine

hooi roos hoe gaat het?met mij wel. Rokey op woensdag 9 maart weg dan gaan we Op een onbewoond eiland zingen.
dat wou ik je even vertellen.
fien