Hakker.reismee.nl

Perth en weer naar Nederland

Vrijdag 4 maart
Vandaag nog een klein stukje rijden naar Perth om de camper in te leveren. Eerst gaan we bij ons hotel langs om de tassen in de kamer te leggen. Joepie, er is ook een zwembad en Liesbeth, Rosemijn en Florissa gaan daar alvast lekker heen want het is lekker weer. Marijn en Bassie (ja, die is er ook weer na zijn avontuur in het noorden!) doen hetzelfde nadat ze de camper hebben teruggebracht. Vervolgens gaan we de stad in met de (gratis!) bus die voor het hotel stopt. We hebben toch nog een grote tas nodig voor de vele spullen die we in 3 maanden en 11.000 kilometer hebben verzameld… dat was te verwachten! Nadat we die hebben gevonden zijn we lekker wezen eten en daarna gingen de kleine meisjes heerlijk slapen. Wij gingen nog even borrelen en een kaartje leggen bij het zwembad.

Zaterdag 5 maart
Tijd om met de bus een rondje door Perth te rijden en de stad te bekijken. Als we zowat het rondje hebben gedaan zijn we bij de haven en we nemen een pontje naar de overkant waar de dierentuin ligt. Daar zien we vervolgens nog een keer heel veel van de dieren die we de afgelopen 3 maanden in het wild hebben gezien. Het is net niet helemaal “echt” maar toch wel erg leuk! Daarna terug naar het hotel om de laatste dingen in te pakken en nog een duik in het zwembad te nemen. Dan weer de stad in om lekker Japans te gaan eten. En daarna op tijd de bedjes opzoeken, want morgenochtend om 5 uur worden we door een taxi naar het vliegveld gebracht.

Zondag 6 maart en maandag 7 maart
De taxi is op tijd en niet veel later staan we op het vliegveld. In het vliegtuig naar Hong Kong voor onze tussenstop hebben we geluk: er zitten maar heel weinig mensen in. We hebben allemaal meerdere stoelen tot onze beschikking en kunnen zowaar liggend een tukkie doen!
Na een rustige vlucht hebben we in Hong Kong een uurtje of 8 om bij te komen in het (mooie!) hotel op het vliegveld. Eerst maar even dineren (in een van de vijf restaurants in het hotel) en dan nog even het zwembad in. En vervolgens nog 2 uurtjes slapen voordat we weer naar het vliegtuig gaan. Deze keer hebben we voor wat betreft plaats minder geluk: het vliegtuig zit helemaal vol! We vertrekken iets te laat en komen ongeveer 11 uur later op maandagochtend aan in Amsterdam: zowat thuis! Eerst nog even alle koffers verzamelen en dan, heee, verrassing: zowel oma Ineke en opa Jelle als oma Attie en oom Jan-Paul staan ons op te wachten!

Dat is nog eens een leuk einde van een fantastische reis!!!

Annemarie

Oh wow wat een geweldig avontuur is dit geweest!!!!! Hoe komen jullie ooit door al die mooie fotos heen! :-) Geniet van alles weer thuis! Oost west thuis best toch? xxx Annemarie