Hakker.reismee.nl

Ten zuiden van Perth

Vrijdag 25 februari
Vandaag een heerlijk rustig dagje op de camping. De hele dag lekker in het zwembad doorbrengen en nietsdoen. In de pool hebben we ook nog gezellig kennisgemaakt met een Nederlandse doktor die hier al 7 jaar woont. Hij is (de enige!) huisarts in een dorpje met 1900 inwoners, zo’n 3 uur rijden naar het zuiden. Zijn vrouw Linda, oorspronkelijk jurist, werkt daar als artsassistent. De meiden hebben leuk met hun dochters, Zara en Amy, gespeeld.

En om 16.00 uur was het zover, Bassie stond opeens voor onze neus. Hij was vanmorgen om 4.00 uur aangekomen in Perth, en komt ons ‘ophalen’ na onze lange reis! En zelf een korte vakantie houden. We vliegen met z’n allen weer volgende week zondag terug naar Amsterdam (helaas niet in hetzelfde vliegtuig). De meisjes waren erg blij dat hij er eindelijk is. Ze trokken hem gewoon direkt het zwembad in. Joepie! Plons!!
’s Avonds hebben we eerst maar eens lekker bijgebabbeld tijdens wat de Aussies heel goed kunnen: BBQ-en!!! En die avond hebben we onder het genot van een wijntje nog lang onder de sterrenhemel gezeten.

Zaterdag 26 februari 2011
’s Ochtends stonden we met z’n allen op en gingen de mannen en de kids boodschappen doen voor het ontbijt. Dat werden dus gebakken en gekookte eieren op vers brood. En daarna: zwemmen! En er was nog een Nederlands stel met 2 kleine kinderen aangekomen, die nu beginnen aan een rondreis van 2 maanden door het westen van Australie, in precies de zelfde camper. Grappig! Ook het andere stel (de nederlandse huisarts) was er met de kids, dus we waren met 7 nederlandse volwassenen en 6 kinderen, erg gezellig…
Aan het eind van de middag zijn de mannen gaan hardlopen naar het strand en Rosemijn en Florissa zijn op de step meegegaan. Op de pier was het druk met Aussies die aan het vissen zijn en er waren 3 pelikanen! Die zijn lekker aan het wachten op de visjes natuurlijk. Nadat iedereen weer bijgekomen is in het zwembad zijn we naar Fremantle gereden met de huurauto van Bassie om daar te gaan eten.

Zondag 27 februari
Vandaag weer ‘en route’, ditmaal naar het zuiden. We zijn gereden naar een klein dorpje aan de zee, genaamd Yallingup (er zijn hier meer vreemde namen in Australie). We zijn eerst naar een klein stadje vlakbij gegaan om boodschappen te doen, en toen zijn we lekker aan het strand Fish & Chips gaan eten. En tijdens het eten hadden we ook een prachtige zonsondergang. ’s Avonds nog even geborreld met 2 Nederlandse jongens die in een auto met tentje maanden aan het rondreizen zijn in Australie. En toen was het tijd om lekker te gaan slapen.

Maandag 28 februari
Na de lunch zijn we gaan rijden naar het Aboriginal Museum in de buurt. We hadden alleen pech want de televisie van Adelaide was er, dus er werden geen tours gegeven. Jammer! Daarom zijn we verder gereden naar het strand. Wederom een prachtig strand en heerlijk hoge golven. Dit wordt leuk boogie boarden! Rosemijn heeft het eerst een aantal golven gedaan, en toen ze genoeg had mocht Bassie haar board overnemen. Marijn en Bassie hebben vervolgens een paar uur de golven gepakt. Waanzinnig gaaf. Maar nog gaver was het toen we dolfijnen ontdekten. Ze zwommen op korte afstand van het strand. En ze zwommen op een gegeven moment vlak naast ons (zo’n 2 meter!!). We hebben dus echt gezwommen met de dolfijnen. Bassie heeft ook nog mooie foto’s gemaakt, en die staan hier ook op onze site.
En uiteraard sluiten we de dag weer af met een lekkere BBQ.

Dinsdag 1 maart
Het heeft vannacht behoorlijk hard gewaaid hier en de camper voelde je gewoon heen en weer gaan. Later lazen we in de krant dat er in een deel van Perth zelfs daken van woningen waren gewaaid. Deze storm was waarschijnlijk een restant van een cycloon. Hoopvol zijn we nog even naar het strand gegaan om te kijken of er hele goede boogie board golven waren… maar helaas, er zijn alleen maar heel veel kleine golfjes en veel wind. Dan gaan we maar op pad. Vandaag rijden we weer een stukje in de richting van Perth, naar het noorden dus. We gaan naar Preston Beach, een klein plaatsje aan het strand op ongeveer een uur van Perth. Hier gaan we nog even luxe doen! We hebben besloten om de laatste nachtjes in een huisje te gaan zitten in plaats van in de camper. Kunnen we die ook makkelijk opruimen voordat ‘ie vrijdag ingeleverd moet worden. En het is een heerlijk huisje met zowaar 2 badkamers en airco en de hele mikmak! Leuk!! Aan het eind van de middag gaan we kijken of er kangoeroes zijn. De meneer van de receptie had verteld dat om de bocht bij het golfterrein er altijd heel veel zijn (maar dat hebben we vaker gehoord, en nog nooit gezien ;-). Vol goede moed rijden we het straatje uit en … heeeel veel kangoeroes!!! En nog veel meer!!! Oké dan! Na het maken van veel foto’s gaan we bij de General Store (is dus een supermarkt, drankhandel, benzinestation, restaurant en nog veel meer in 1 gebouw ter grote van een buurtwinkeltje) Fish & Chips eten. En een lekker flesje witte wijn doen we er ook bij. En tijdens het eten moeten we zo ongeveer 2 grote kangoeroes verjagen, want die zitten zowat ons eten op te eten ?

Woensdag 2 maart
Lekker naar het strand na een goed ontbijt met roerei op z’n Bassie’s (aanrader!). Het is weer eens een prachtig wit leeg strand met een zee in alle kleuren blauw. Helaas veel kleine kwalletjes dus na een uurtje of 2 zijn we terug gegaan naar het huisje. Daar gaan we voor 2 daagjes afscheid nemen van Bassie want hij gaat nog verder naar het noorden rijden om de Pinnacles bij Cervantes te bekijken. En als het kan nog wat verder om een mooie walking trail te gaan lopen. Veel plezier!
Wij gaan met z’n 4-tjes lekker zwemmen en ’s avonds is het restaurantje open en kunnen we pizza bestellen! En dat doen we dus ook, helaas zijn onze oogjes weer eens veel groter dan onze maagjes, dus er blijft weer heel veel over, maar lekker!!

Donderdag 3 maart
Vandaag is het de grote “camper-opruim-dag” want morgenmiddag moeten we hem inleveren in Perth – snik, je raakt er toch wel aan gehecht! Dus eerst maar eens alles in het huisje leggen en dan de camper een beetje netjes maken. Als je dan het huisje weer in koffers moet zien te krijgen … kom je er al snel achter dat je in 3 maanden heel veel leuke dingen verzameld behalve koffers ;-) We gaan dus morgen in Perth op jacht naar een grote tas!
Uiteraard hebben we vandaag ook nog even in het zwembad gelegen met dit lekkere weer. Arme Rosemijn is in het zwembad geprikt in haar nek door een bij. Marijn heeft snel de angel eruit gehaald, maar het deed wel erg veel pijn. Gelukkig werd het niet dik dus hoeven we niet bij een huisarts langs (de dichtstbijzijnde huisarts is trouwens 30 minuten rijden). Vanwege de bijenschrik hebben we de meisjes meegenomen voor een lekker ijsje in de General Store. Het is hier trouwens op het heetst van de dag zo’n 34 graden en dan is het lekker om in ons huisje met airco te kunnen zijn. Maar nu, om een uurtje 5 is het heerlijk net geen 30 graden met een briesje. Wat zullen we dat missen over een paar dagen! Het is in Nederland zo’n 2 graden boven nul. Ongelooflijk! Eerst de komende 2 dagen nog maar even lekker genieten van Perth!

Ank en Jan Koke

Jongens wat leuk om mee te genieten van jullie reis in Australie. Hopen wij ook nog eens te doen en het staat op de Bucket list .Anks jongste zusje woont in Melbourne, duseen goede reden om te gaan.
Wensen jullie a good and safe trip back to Holland.
Thanks and hope to see you sometimes in Holland