Hakker.reismee.nl

Lakes Entrance en Phillip Island - pinquins!

Woensdag 19 januari 2011
Vandaag gereden naar Lakes Entrance. Er zijn daar prachtige meren voordat de zee begint. Heerlijk gegeten in pizzeria Pinokkio. ’s Avonds hebben Rosemijn en Florissa nog even getennist op de camping.

Donderdag 20 januari 2011
De volgende dag zijn we direct doorgereden naar Phillip Island, waar we op de kleine maar gezellige camping gelukkig nog een plekje vonden. Helaas geen zwembad of speeltuin voor de meisjes maar het strand is op steenworp afstand. Daar gaan we morgen lekker naartoe, maar vanavond gaan we naar de Pinguïn Parade. Dat is zo leuk! Ik ben er al in 1987 geweest toen ik gezeild heb van Perth naar Melbourne met de zeilboot Abel Tasman. Het is nu wat grootser met tribunes voor wel 3800 mensen - toen was het nog een simpele steiger op het strand! - maar nog steeds indrukwekkend. We hebben ruim een uur van tevoren een prachtige plaats gevonden (de meiden in het strand en wij op de eerste bank) en om 21:15 uur kwamen de eerste pinguins uit de zee. Zo leuk om te zien; die kleine waggelende beestjes (ze zijn maar 33 cm groot). Ze kwamen in groepjes het strand op en klommen dan de duinen in. Later hoorden we dat het in totaal zo’n 1500 pinguins waren. We zagen er ook heel veel lopen en rennen in de duinen. Wat een ervaring. De meisjes waren super enthousiast!! We hebben maar meteen kaartjes voor de zaterdagavond gekocht…

Vrijdag 21 januari 2011
Vandaag een lekker dagje strand waar ik ene Julie met 2 kinderen ontmoette (Ruby 9 jr. en jongetje van 7 jr) waar Rosemijn en Florissa lekker mee gespeeld hebben. Ik heb Julie uitgenodigd voor de BBQ bij ons op de camping (ze heeft vlakbij een huisje gehuurd en haar man James komt pas morgen aan), het was erg gezellig! En ook onze buren van de camping (Rogier en Suzanne uit Deventer) zijn gezellig een wijntje komen drinken. Je ontmoet een hoop leuke mensen op zo’n reis!

Zaterdag 22 januari 2011
Vanmorgen een lekkere rustige ochtend op de camping met een beetje huiswerk voor kids. Daarna zijn we gaan wijnproeven op de Philip Island Vineyard en we hebben daar ook kaas geproefd en (uiteraard) wijn gekocht.
Daarna zijn we naar The Nobbies gereden – puntje van het eiland - voor een kopje koffie en het mooie uitzicht. Vervolgens zijn we via de achteraf dirtroad richting de pinguïns gereden met onderweg mooi uitzicht en heel veel Wallabies! En daarna dus ook nog een keertje de pinguïns! Het is wel een stuk drukker op zaterdag maar we waren mooi op tijd om (weer!?) het beste plekje aan het strand te hebben. Ook weten we nu waar we daarna in de duinen zelf moeten kijken. Bij meerdere holletjes hebben we ook de kleintjes gezien die aan t wachten zijn op hun ma of pa om het eten te brengen. Het eten bestaat uit de visjes die een van de twee, pa of ma, de hele dag is gaan vangen in de zee - de andere ouder blijft thuis en de volgende dag ruilen ze om. Bij een van de “pinguin-snelwegen” – daar waar er veel langs komen op weg naar hun holletjes - zijn we wat langer gebleven. Er stond daar namelijk een jong met zijn/haar ma/pa te wachten op pa/ma. En na een tijdje kwam pa/ma er aan! Na een snelle knuffel wilde het jong uiteraard eten!! Heel leuk om te zien. Toen we uiteindelijk weer naar huis reden wist Marijn nog net op tijd boven op de rem te staan om een overstekende Wallabie te ontwijken: gelukkig!

Zondag 23 januari 2011
We gaan zometeen even kijken bij het Circuit waar historische motorraces zijn. Als het niet leuk is zoeken we misschien wel een strandje op. En vanavond uit eten? We zien wel, no worries!

Sabine (van de camping)

Leuke verhalen allemaal! Wij zijn gearriveerd in Melbourne, lekker in een hostel nu. Heel veel plezier nog op jullie reis, geniet ervan en een kus aan de meisjes!

josephine

hooi roos hoe gaat het met mij gaat het goed. ik wil je niet lastig valen maar aan het ijnde van het jaar moeten we de tafels kenen

josephine

(maar maak je geen zorge over de tafels want je moet volges mij van een tote met vijf kenen)

josephine

hoi roos we schrijven op school al een paar weken met vulpen

josephine

hooi roos hoe gaat het met mij gaat het goed .
ik zou af en toe ook wel eens in het zonetje willen liggen en op het strand

josephine

josephine schrijft :wat een leuke fotos

josephine

hoi roos ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg

josephine

hooi roos hoe gaat het? met mij gaat het goed. ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bff
smajli

Famke

hoi roos ik mis je en wat een mooie foto''s vandaag gaat de heel klas danse voor de ouders zullen we nog een keer skypen groetjes famke