Hakker.reismee.nl

Surfen en op weg naar Sydney

28 december 2010

We rijden weg van deze regenachtige camping, op weg naar een hopelijk meer zonnig zuiden. Onderweg verlaten we de snelweg omdat ik had gelezen over een opvangcentrum voor zieke Koala's vlakbij het plaatsje Casino. Daar aangekomen waren er inderdaad twee koala's te zien, een met baby (Joey genaamd) op de rug. De meiden vonden het prachtig; eindelijk zien we koala's! Later gingen we nog een broodje voor de lunch smeren, en plots zagen we nog een koala in een boom. We weten nu dat koala's 20 uur per dag slapen en slechts op de grond kwamen om snel naar de volgende boom te lopen, dus dat het lastig is om er 'toevallig' een te zien. Je moet goed bovenin de bomen turen...

Toen we terugreden op weg naar de snelweg, stopten we een paar andere auto's die ook op de weg stilstonden. Wat was er gebeurd? Er bleek zoveel water op de weg te staan dat we niet verder konden. Twee 4WD-auto's deden dit wel, maar met onze grote camper leek ons dit geen goed idee. Ook al protesteerde onze TomTom meermalen, we besloten toch via een andere weg door te rijden.

Einde van de middag kwamen we op de volgende camping aan, boven Coffs Harbour. Een prachtige camping met grote plaatsen tussen de grote bomen. Erg mooi! Na het eten van een pizza'tje in het campingrestaurant konden de meiden nog even zwammen voor het slapengaan.

29 december 2010

De volgende dag had Marijn een les surfing geboekt, maar toen we daar heen gingen wilde Rosemijn dit ook wel proberen. De leraar vond dit geen probleem dus ook zij kreeg een wetsuit aan. Op het strand bleken er mooie grote golven te staan. Het surfen was erg vermoeiend maar wel gaaf. Rosemijn heeft talent vindt mama (en een grote surfplank wat makkelijker is, zo zegt papa sneaky ;-)) Maar ook mama en Florissa hebben genoten van het strand en vele mooie steentjes verzameld.

30 december 2010

Vanochtend gingen we op tijd weg; er was nog een lange weg te gaan naar Sydney. We kwamen daar pas om 20.00 uur aan. Omdat het zwembad al om 20.30 uur zou sluiten, was het eerst tijd voor een frissen duik in het zwembad. Daarna als avondeten lekker aardbeitjes met Custard Vanilla, Jummie!

josephine

hooi roos zullen we nog een keer op sype

Wouter Hens

Lieve Rosemijn,

vrijdag was ik jarig ik heb veel kadotjes ge kreege ik heb een ping pong tafel ge kreege van pappa en mamma en ik heb vliegtuigen ge kreegen. vaandaag hebe we hbb op school ge keken. wij heben nog niet ge sype sule we dat is doen .hoe is het in Austrlie julie ziten tog niet in het over stroming ge biet ik heb fotos,ge zien .wat een mooie Camperheben julie veel plezier in austeralie doei en tot later

josephine

hooi roos wouter laat me aan zuid afrika denken:er is een auto mee ge spoelt (de mensen waren er nog net op tijd uit ge sprongen)