Hakker.reismee.nl

Van Melbourne tot vandaag (even wat inhalen ;-)

Op maandag 24 januari 2011 zijn we gereden naar Melbourne. Dit bleek een heel grote indrukwekkende stad, met een vijfbaanssnelweg rondom de stad. Er wonen dan ook 3,6 mln mensen, en het is na Sydney de grootste stad. Gelukkig wees onze Tomtom ons feilloos naar de nieuwe camping. Deze was vlakbij de Britz camperverhuur waar we al een telefonische afspraak voor morgen hebben. We reden alvast even langs om te vertellen dat we morgen zullen komen. Toen we alle punten opnoemden vertelden ze ons al snel dat we morgen een nieuwe camper krijgen. Fijn maar ook vervelend: alles uit- en weer inpakken. Maar goed, dat zien we morgen weerā€¦

Dinsdag 25 januari 2011
Vanmorgen naar Britz voor de grote camperruil. ā€™s Avonds lekker zwemmen in het zwembad en weer BBQ-en. Wat een goed leven hebben we hier!
Om 1.00 uur riep Rosemijn me echter wakker. Ze riep dat haar bed nat is. Wat is dat nu!? Na een controle bleek dat ze niet per ongeluk een ongelukje had gehad, en dat haar raam niet openstond (want het regende weer vanacht). Dat wordt morgen weer naar Britz!

Woensdag 26 januari 2011
ā€™s Ochtends dus wederom naar Britz. De technische dienst heeft ons verhaal gehoord en deed nader onderzoek. Ze vonden dat de antenne op het dak boven de bestuurderscabine (een waar de meiden dus onder slapen) lekt. Dit verklaart dus ook onze eerdere lekkage in december. Met excuses van Britz en een geldelijke waardering (om iets leuks voor iedereen te kopen), gingen we na het dichtkitten van het lek weer op weg. Eerst naar het Science Museum, en daarna op weg naar het huis van Ruth in de wijk Carnegie. We zijn daar uitgenodigd voor het vieren van Australia Day en de verjaardag van Leanne. Ruth en Leanne en kids (de mannen Darren en Brian waren al aan het werken) hebben we op een eerdere camping in Narooma ontmoet. We hebben daar meerdere avonden gezellig gekletst en de kids hebben leuk gespeeld. Ook hebben we hun Boogie Boards geleend. Ontzettend leuk, dit moeten wij ook in de toekomst aanschaffen vrees ik.

Het feest was erg gezellig. Na het eten (er zijn 50 pizzaā€™s gemaakt in de pizza-oven die Darren voor kerst had gekregen), hebben we tot laat in de avond lekker wijn gedronken. Voor de vele kinderen was het ook een late avond. Gelukkig konden we in het huis van Ruth logeren. Dit is trouwens een prachtig huis, waar we zo zouden willen wonen. En de kinderen ook gelet op het mooie zwembad met bubbelbad erin

Donderdag 27 januari 2011
Vandaag met de trein de binnenstad van Melbourne in. Uitgestapt bij Flinders station, waar we hebben geluncht op een terras met uitzicht op roeiers. Het weer was weer superlekker. Was het gisteren nog een beetje bewolkt, nu was de hemel blauw en was het weer lekker warm. Na de lunch zijn we naar een winkelstraat gelopen, op zoek naar Swatch winkel want Marijn zijn duikhorloge is kapot. In de Swatch winkel verwees men ons naar een Outlet winkelcentrum. We gingen daar met de tram heen. Toen we aankwamen zagen de kids een grote speeltuin dus besloot ik daar met de meiden te blijven terwijl Marijn verder op horlogejacht gaat. Na ruim een uur belde Marijn om te zeggen dat alle horloges 30-50% korting hebben, en dat wij ook moesten komen kijken. In de Swatch-winkel aangekomen vertelde Marijn alle 3 de meiden de verrassing: van het geld dat we van Britz kregen gaan we met zā€™n allen horloges uitzoeken. De kids krijgen dus hun eerst horloge. Ze vinden het super! Het uitzoeken duurde dan ook erg lang. Zoveel leuke horloges!

ā€™s Avonds gingen we met iedereen BBQ-en bij Leanne thuis. En daarna mochten we weer logeren bij Ruth thuis. Morgen gaan we op weg naar de Great Ocean Road en verlaten we deze lieve mensen, jammer, maar we moeten ook weer verder.

Vrijdag 28 januari
Vandaag afscheid genomen en naar Wye river gereden aan de Great Ocean Road. Onderweg nog wat inkopen gedaan zodat we vanavond kunnen BQ-en. De Great Ocean Road (GOR vanaf nu) is werkelijk ontzettend mooi, alle verhalen erover kloppen echt. Aan het einde van de middag een leuke camping gevonden vlakbij ā€˜t strand.

Zaterdag 29 januari
Vandaag lekker een dagje naar de zee aan de overkant van de GOR. En daar zijn we gaan Boogieboarden! Dat is erg leuk. Florissa vondt het nog een beetje eng, maar Rosemijn was haast niet te stoppenā€¦ totdat ze onder een golf terecht kwam en slok zee-water dronkā€¦ yuk! Maar ja, dat hoort er bij. Morgen hopelijk weer! ā€™s Avonds zijn we in ā€œthe Pubā€ gaan eten, is een ietsje de berg op en dan daar lekker op het terras zitten met een drankje en mooooi uitzicht!

Zondag 30 januari
ā€™s Ochtends werden we wakker en bleken alle buren naar een boom te kijkenā€¦ oooohhhh daarboven zat dus een Koala, nou ja, zatā€¦ lag te slapen! Wel cool: boven onze camper slapen de koalaā€™sā€¦ hihihi!!!
Daarna weer naar de zee boogieboarden, dat is gewoon ontzettend leuk. We gaan zeker kijken of we ze mee naar Nederland kunnen krijgen. Liesbeth heeft op ā€˜t strand Josee ontmoet, een Nederlandse die al 11 jaar in Australie woont. Ze runt met haar man de golfclub van Lorne (ook een prachtig plaatsje, maar daar zijn we al langsgereden). Toen zijn we weer in de pub gaan eten waar ook een ieder van de camping kwam die we ondertussen kennen. Daarna hebben we nog met Josee en family bij hun tent geborreld en de kids mochten sterren kijken (tot laat) want het was een geweldige mooie sterren-kijk-avond!

Maandag 31 januari
We verlaten Wye River en alle nieuwe vrienden om verder te rijden. We doen maar een klein stukje vandaag, naar Apollo Bay. Morgen willen we iets verder rijden en onderweg nog t een en ander doen. Maar de GOR blijft een heeeeeele mooie weg zeg!

Dinsdag 1 februari
Vandaag de Otway Tree Top Walk gedaan, dat is een stalen constructie van 600 meter lang die 45 meter boven de grond loopt en waar je overheen wandelt tussen de boomtoppen van het tropische regenwoud. Een erg mooie wandeling op zoā€™n 500 meter boven zeeniveau. Leuk was ook dat het ongeveer 28 graden was toen we om een uurtje of 12 begonnen met lopen en dat we eindigden met de ā€˜walkā€™ in een wolk en dat was toen nog maar 18 graden: bibber!!
Vervolgens zijn we doorgereden naar Port Campbell via de GOR. Net daarvoor zijn de 12 Apostelen: rotsformaties in de zee die waarschijnlijk iedereen wel eens op een foto heeft gezien. En nu hebben we ze in ā€™t echt gezien en ik vind ze dan toch mooier dan op elke foto (ook de onze waarschijnlijk ;-).

Woensdag 2 februari
Rustig opgestaan en via nog een paar mooie Look-out-points over de GOR naar Port Fairy gereden. Aangezien deze week alle scholen in Australie weer begonnen zijn, kunnen we nu overal makkelijk terecht met onze camper. En ook nu hebben we weer een mooie camping gevonden, aan een riviertje wat honderdvijftig meter verderop de zee in gaat. Dus morgen weer het strand opzoeken, ongeveer aan de overkant van de camping!

En nu ga ik zo de foto's bijwerken...

Josefien

Hoi Liesbeth en Marijn,

Leuke verhalen en leuke foto's! Elke week kijk ik bij jullie. Ook een keertje skypen???