Hakker.reismee.nl

Kiama, Narooma en Eden

Donderdag 13 januari 2011

Na een lekker lang bezoek aan het zwembad zijn we ’s middags het stadje Kiama ingegaan. Eerst hebben we de Blowhole bekeken. Volgens de reisgids kan hier ‘bij stormachtige zee en hoogwater een waterkolom van wel 60 m hoog de lucht in gespoten’ worden. Helaas was de zee vandaag ietsje rustiger maar toch was het leuk om te zien hoe er door het gat in de rotsen een metertje of 5 water spoot. Zie de foto’s.

Na het boodschappen doen gingen we lekker een super-de-luxe chocolade-shake drinken, om de aanschaf van de ‘scooters’ van de meiden te vieren. Een scooter noemen we in Nederland een step. De scooter is in Australie reuze populair, alle kinderen steppen de hele dag over het campingterrein. Toen we terug waren op de camping hebben de meisjes lekker gescooterd totdat het bedtijd was…

Vrijdag 14 januari 2011

Vandaag zijn we naar het stadje Narooma gereden. Wederom een heerlijke camping vlakbij de zee, met ook een mooi zwembad en asfaltwegen voor het betere scooteren. We hebben besloten om hier lekker 3 nachten te gaan blijven. Heerlijk weer even wat rust in onze drukke dagen; lekker nietsdoen dus!

Zaterdag 15 januari 2011

Op aanraden van onze nieuwe vrienden (alle buren op een camping zijn opeens je nieuwe vrienden :-) zijn we naar het strand gegaan en toen een stuk naar rechts gelopen. En daar was een riviertje dat de zee inliep waar de meiden met de geleende boogie boards (kleine surfplankjes) heerlijk richting de zee dreven en onderweg naar mini-visjes keken, of van de boards afvielen, haha. Marijn is nog even de wilde zee ingegaan maar was snel weer terug; ’t was toch wel erg koud water!
’s Middags is Marijn nog even met de nieuwe vrienden Ruth en Leanne het dorp ingegaan om boodschappen te halen – dat scheelt weer een keertje het inpakken van de camper. ’s Avonds BBQ-en en babbelen met Ruth en Leanne terwijl onze kids met hun (iets oudere) kids spelletjes aan het spelen waren. De ‘husbands’ zijn weer in Melbourne om te werken, maar de ‘wifes’ hadden nog zin in een paar dagen meer vakantie en zijn dus lekker gebleven.

Zondag 16 januari 2011

Een dagje bij het zwembad en de camper en op de ‘scooter’. En ’s avonds uit eten in het dorpje op een heuvel met een uitzicht waar je U tegen zegt! Kijk maar op de foto’s.

Maandag 17 januari 2011

Tijd om verder te reizen. Eerst nog afscheid genomen van Ruth en Leanne en hun kids en we zijn ook nog uitgenodigd om Australia Day bij hun in Melbourne te komen vieren op 26 januari. En dat is dan ook meteen de verjaardag van Leanne; dubbel feestje dus!
Bij aankomst in Eden zijn we eerst maar even naar de Lookout gereden en dat is inderdaad weer een heel mooi uitzicht. Vervolgens een camping opgezocht en zijn de meiden voor de verandering weer eens het zwembad ingedoken. Daarna lekkere zalm van de BBQ en nog wat babbelen met .. nieuwe vrienden!

Dinsdag 18 januari 2011

Nog een dagje in Eden. Lekker naar het strand geweest en daar was een hele goede ‘surf’ oftewel mooie hoge golven. Een beetje eng voor de kids, maar Rosemijn heeft even met papa door de golven gedoken! Daarna maar weer eens een zandkasteel gemaakt en schelpen gezocht. ’s Middags in het dorpje gaan lunchen en ook nog 3 boogie boards op de kop getikt! Die gaan we binnenkort natuurlijk uitproberen! Zo, en dan is het zowat tijd om te gaan BBQ-en, tot de volgende keer!

Lucie

Ik krijg ook alweer zin in de camping, nog even wachten tot de zomer! Jullie worden nog eens echte surfies.