Hakker.reismee.nl

Oud & Nieuw in Sydney

Vrijdag 31 december 2010

’s Ochtends kwam Paul (die wij kennen uit Amsterdam) ons met de auto ophalen. Hij woont samen met zijn vriendin Anne in het centrum van Sydney. Wij zullen daar vanavond het vuurwerk gaan bekijken. Morgen gaan zij samen op vakantie en mogen wij nog twee nachtjes in hun appartement logeren om makkelijk de stad te gaan verkennen.

In het begin van de middag liepen wij naar een parkje vlakbij hun huis. Vanaf daar hebben we uitzicht op de Harbour Bridge en een stukje van de Opera House - goed dus! Het was nog rustig in het park maar dat zal vanavond wel drukker worden. We gingen lekker picknicken met heerlijke salades die Anne had klaargemaakt, en we trokken de eerste fles wijn open. De kindjes gingen samen zwemmen in een fontein in het park.
Supergezellig allemaal.

Vanaf een uurtje of 5 werd het langzaamaan steeds drukker in het park, en om 21.00 uur begon het kindervuurwerk. Het was echt supermooi en iedereen genoot ervan. Florissa vond het allemaal wel erg hard maar ook zij vond het super om te zien.

Na dit kindervuurwerk gingen we weer naar het appartement. Het was de bedoeling dat de meiden een paar uurtjes zouden slapen, en dat ze daarna ook het grote-mensen-vuurwerk mogen kijken. Maar van dit slapen kwam niets. Vooral toen om 23.30 uur een hele harde knal klonk (is dit om iedereen wakker te maken zodat ze niets missen!?) steeg de spanning bij iedereen. Om iets voor 12-en gingen we naar buiten en hadden vanaf de straat (en later het balkon van de buren) een prachtig uitzicht op het vuurwerk!! Het mooiste vuurwerk van de wereld, zo vertelden we de meiden.

Zaterdag 1 januari 2011

’s Ochtend gingen we met zijn allen een nieuwjaarsduik maken in het zwembad in de kelder van het appartement van Paul en Anne. Wat een mooi zwembad en bubbelbad.
Na het lunchen vertrokken Paul en Anne voor het vakantie. Wij besloten dat we een tocht gingen maken met de toeristen dubbeldekkersbus, die op vele plaatsen in de stad stopt. We reden uiteindelijk naar het Opera House, waar we een wandeling omheen maakten. Uiteindelijk besloten we wat te gaan drinken op een terrasje onder het Opera House. Na een paar minuten echter viel Florissa in de armen van papa in slaap. Die was toch nog erg moe van gisteren. We besloten ons allemaal naar binnen te verplaatsen zodat Florissa daar lekker op een bankje een tukje kan doen. Na ruim een uurtje hebben we haar toch voorzichtig wakker gemaakt, want we wilden toch nog iets eten vanavond. Daarom liepen we weer naar de bus om de rest van de tour te gaan rijden. In de buurt van het appartement vonden we later een leuk Thais restaurant, waar we heerlijk het nieuwe jaar hebben ingegeten.

Zondag 2 januari 2011

Vandaag zijn we naar de Sydney Tower gegaan. Op 250 meter hoogte heb je schitterend uitzicht op heel Sydney en omgeving. Vervolgens zijn we doorgelopen naar het Aquarium om daar heeel veel vissen te zien. Ook kan je door grote plastic tunnel-buizen onder het water door lopen. En dus zagen we ook de haaien en roggen van onderen! Florissa vond het wel een beetje eng in het begin, maar met z'n vieren vonden we het wel erg leuk! En daarna zijn we lekker 'thuis' in het appartement van Anne en Paul gaan eten. En nog even zwemmen natuurlijk!

Maandag 3 januari 2011

Een rustig dagje om het appartement op te ruimen, in te pakken en met de train en bus naar de camper terug te reizen. Onderweg nog even boodschappen gedaan zodat we 's avonds op de camping weer konden BBQ-en. En de kids nog even in het kleine zwembadje konden spelen - het was wel een beetje koud deze keer!

Dinsdag 4 januari 2011

Vandaag gaan we naar Annemarie en Arjen, en hun twee kinderen Freya (8 jr.) en Marten (5 jr.). Zij wonen in de wijk Pennant Hills, niet ver van de camping. Wij hadden hun huis al snel gevonden, een mooi houten huis met een veranda rondom. In de tuin stond een hele grote trampoline dus de vier kinderen hadden elkaar snel gevonden. De grote mensen hadden besloten dat ze deze dag lekker gingen relaxen... en dat deden we dan ook!

Woensdag 5 januari 2011

Tijd voor een lekker stranddagje! Het was weliswaar bewolkt maar niet koud en dus met de 2 auto’s van Annemarie en Arjen met kano’s op het dak op pad. En niet maar naar 1 strandje maar dus naar 3 verschillende! We begonnen bij Bilgola Beach waar naast coole golven ook een zwembad is wat door de golven met zeewater wordt gevuld. En daar kan je op het strand ook goed zandkastelen bouwen blijkt.
Vervolgens hebben we even gewinkeld in Avalon voor een leuk t-shirtje voor de kids en lunch. En de lunch zijn we op het strand van Chairville gaan opeten. Dat is zeg maar aan de binnenkant van het schiereiland waar dus haast geen golven zijn. De 2 grote kano’s hebben van het dak gehaald en de kleine gele kinderkano natuurlijk ook. Liesbeth en Annemarie zijn eerst een rondje tussen alle zeilbootjes gaan doen. Vervolgens heb ik om de beurt Florissa en Rosemijn in de meest stabiele kano meegenomen. Toen ik met Rosemijn terugkwam, zagen we opeens dat Florissa zelf aan kanoen was in de kleine gele… knap hoor!!!
Aan het eind van de middag zijn we naar Palm Beach gereden voor een borreltje en daarna lekkere fish en chips als avondeten. Toen we laaat weer thuiskwamen was het eigenlijk meteen bedtijd voor de kids.. maar ze wisten ons toch nog over te halen voor een toetje: IJS natuurlijk!

Donderdag 6 januari

Vandaag moet Lies naar het ziekenhuis voor haar maandelijkse infuus. Samen met Marijn met de bus naar het ziekenhuis in Liverpool, wat toch ietsjes langer dan 1 uur duurde… Tsja, het is vakantie in Australie en dat betekent dat ook de websites met informatie over de bus routes niet meer helemaal klopt. No worries mate. Na een kleine 2 uur zijn we er. En het leuke is dat de neuroloog en 3 MS-verpleegsters ons stonden op te wachten bij de coffee-corner! Dat kan in Nederland niet, maar hier wel! Alles is goed gegaan en om een uur of 7 waren we weer terug. Net op tijd voor het BBQ-en!
Terwijl wij dus naar het ziekenhuis waren heeft Annemarie alle 4 de kinderen met de trein meegenomen naar het Australian museum in Sydney. Daar is van alles te vinden over de dieren van Australië. En ze vonden het geweldig zo hoorden we van alle 4 tegelijk bij thuiskomst! Tsja, even op elkaar wachten kan dan echt niet hoor :-)) De foto’s volgen nog…