Hakker.reismee.nl

Victor Harbor

Dinsdag 8 februari
Vandaag maar een klein stukje (90 km, helemaal niks!) naar het zuiden rijden, naar Victor Harbor. Onderweg hebben we nog kleine lama’s gezien (alpaca’s, zo hoorden we later) en we zijn gestopt bij een kaasboerderij om wat heerlijke kazen te proeven en te kopen. In het stadje vonden we al snel de camping. We kregen een mooie plaats toegewezen, vlakbij de speeltuin en het zwembad (dit was echter heel koud zo ontdekte Rosemijn die er enthousiast insprong; Florissa ging heel verstandig eerst met haar voeten voelen). Het grote springkussen zorgde er voor dat de dames weer snel op temperatuur kwamen. ’s Avonds hebben we weer lekker geBBQt met een Australisch gezin met ook twee dochtertjes. En morgen gaat het warmer weer worden zeggen ze allemaal, dus … we wachten af!

Woensdag 9 februari
En ja, het is lekker weer dus zwemmen en strand en lekker! Vanmiddag zijn we met de dubbeldekstram die door paarden wordt getrokken naar het eilandje voor de kust gegaan: Granite Island. Daar is het mooi en we hebben er ook lekker een hapje gegeten terwijl we uitzicht hebben op de baai. En wat is dat in ’t water? Een dolfijn! En even later nog een en nog een en we hebben het allemaal gezien (Rosemijn en Florissa dus ook voor het eerst van hun leven in het wild). Na het eten gaan we met een gids op zoek naar… PINGUINS! Jaja, we hebben ze weer gevonden en deze keer mochten we foto’s maken als het maar zonder flits is. Het waren er niet zo veel als op Phillip Island, maar minstens zo coooool!

Donderdag 10 februari 2011
’s Ochtends eerst een lekker ontbijtje, ditmaal cornflakes met zelfgemaakt yoghurt (nog van de kaasboerderij). Jummie! Het wordt een warme dag voelden we al, dus snel de camper reisvaardig maken, en dan ‘on the road’. We gaan vandaag het eerste stuk rijden in onze verre tocht naar Perth. Na een mooie lange tocht, eerst weer door Adelaide, kwamen we meer in het noorden terecht in Port Augusta. Boven Adelaide stopten we kort voor de lunch, maar dat was even schrikken: het was namelijk 38,5 graden celsius. Dat is warm, euh, zeg maar heet (en nieuw voor de meisjes!). Voordat we bij Port Augusta aankwamen zag Marijn dat het zelfs 42 graden was!! In Port Augusta gingen we eerst boodschappen doen, zodat we de komende dagen in de woestijn zeker doorkomen. Vervolgens het zwembad in, hehe, pufpuf, dat was dat!

Bert

hoi ,
ga je nog naar Tasmania?

wouter

hoi roos we hebben ons rappot gekreegen.

wouter

hoi roos

spaar jij voetbalplaatjes?

josephine (een paar jaar later)

heyy rosie,
ik hoop dat je dit ooit leest want we zijn nu wel al 3,5 jaar verder.
Maar al die verhalen en reacties zijn sooooo cute!!
Ik heb ze net allemaal even gelezen echt super schattig, al staan er ook
wel een paar random reacties: ahum bv. die van wouter hierboven: 'spaar jij voetbal plaatjes?' haha,
ik wou eigenlijk alleen even zeggen dat ik super veel jou hou,
en dat we ook al gaan we naar de naar de middelbare dat we voor alltijd
vriendinnen blijven.
Ik hou van jou xjes josephine (ook wel bekend als fien)