Hakker.reismee.nl

Blue Mountains

Maandag 10 januari 2011

Vandaag hebben we Annemarie, Arjen, Freya en Marten weer helemaal alleen gelaten. Het was super gezellig! Maar het is nu weer tijd voor onze camper. Bovendien komen morgen de ouders van Annemarie (voor een lange logeerpartij) dus het huis moet weer gastvrij gemaakt worden. Na een dosis knuffels (tussen de meiden maar ook Marten) startten we de motor: op weg naar de Blue Mountains. Bij vertrek regende het een beetje, maar daar in de bergen aangekomen bleek het nog wel meer te regenen: we bleken gewoon in de wolken te zitten. Gelukkig is het zo dat wolken ook voorbij drijven. Dus aangekomen bij de uitkijkplek voor de Three Sisters werd een korte wachttijd beloond met vrij zicht op de mooie bergen (zie de foto’s). Helaas was de camping helemaal vol, dus reden we door naar het volgende dorpje (Oberon) waar we een mooi plekje vonden. De meisjes gingen direct naar het zwembad en daarna gingen we gezellig BBQ-en tussen de Aussies. Er volgde een nacht vol regen en wind…

Dinsdag 11 januari 2011

We werden in de regen wakker, maar no worries mate, want we gaan namelijk naar de grotten vandaag. Er volgde eerst een spannende tocht bergafwaarts (caravans en bussen zijn verboden vanwege de steile helling!) en we zaten steeds in de wolken zodat de wereld soms leek te eindigen bovenop een bergtop. Marijn was helemaal in zijn element, hij had toch rallycoureur moeten worden.

Voor de grottentour (naar de Imperial Cave, die maar 400 treden telt) besloten we eerst een wandeling te maken rondom de Blue Lake. Dit water was echt van een hele bijzondere kleur blauw. Prachtig. Rosemijn zag opeens tussen de struiken een hele grote leguaan. Het lukt me nog net om er een foto van te maken. Ook van de prachtige varens heb ik mooie foto’s gemaakt. Ditmaal voor de oma’s. Kusjes van ons allemaal.
De grot was heel mooi en lang en we hebben maar een klein stukje gezien ondanks dat we meer dan een uur zijn bezig geweest. Toen we weer buiten kwamen was het droog, en we zijn weer terug gereden naar Katoomba voor de overnachting.

Woensdag 12 januari 2011

He het is droog vandaag, maar we zitten nog steeds in de wolken. Toch besloten we de attracties bij Scenic World te gaan doen. Dit betekende eerst een heel steil tochtje met het treintje naar de beneden (52 graden - steilste ter wereld!), en daarna een prachtige wandeling door het regenwoud. Dit was waar de mijnwerkers vroeger heengingen (zie de foto’s van Rose en Florissa op het paard dat de kolenwagen trok). Met een kabelbaan gingen we weer omhoog en daarna volgde nog een tocht met de Scenic Skyway. Ons uitzicht was helaas wolkenwit en we zagen niets van de Drie Zusjes-bergen. Maar Rosemijn verraste iedereen door vlak voor de aankomst een slang op de grond te zien. Verbaasd vroeg ik bij de bestuurder van de Skyway of dit mogelijk was, en hij vertelde dat er inderdaad een giftige zwarte roodbuikslang onder de Skyway leeft. Bizar nietwaar.

Na de lunch zijn we weer met de camper doorgereden. Na een tochtje van 3 uur waren we op een nieuwe camping, in het plaatsje Kiama. Mooi gelegen bij de zee, en vooralsnog droog en warm.

Reacties

Reacties

imme bosman

lieve florissa, ik wens je een gelukkig nieuwjaar. ik vind dat je een hele mooie kaart hebt gestuurd. ik ben al een paar dagen ziek en ik ga denkt mama morgen weer naar school. ik heb net naar de foto's van jou op reis gekeken en dat vond ik heel leuk. groetjes van imme

Nina Lodiers

Lieve Florissa,
ik mis je heel erg, ik vind je heel lief en hoop dat je snel weer terugkomt. Is het daar leuk en heb je al veel dieren gezien? Bedankt voor je mooie kaart. Nina (en tobias)

Famke

Hallo Roos, zullen we a.s zaterdag Skypen ? 8 uur NL tijd, 17.00 uur jullie tijd. O.k ? Groetjes van Famke

Famke

En nog bedankt voor je kaart !

Wouter Hens

Lieve Rosemijn,

ik mis je heel erg .hoe werkt skyp eigelik misgien mag je wel eens e-maile dan kan je het uit legen .ik ben zo jaloers op jullie leker warm in australie hier regent het bake uit de heemel egt niet normaal.gaat het goet met florissa .ik heb trauwens me a ge halt goet he, .ik heb julie vader en moeder zien duiken doei liefs wouter.

josephine

hooi roos ik zie je morge om 8uur op skyp(ik heb er heeeeel veel zin in

simone

hoi Rosemijn ik heb naar je foto's gekeken en het lijkt me een super leuke vakantie. de groeten aan iedereen. vriendelijke groeten van simone.

josephine

hooi roos zullen we weer eens op skyp

josephine

lees wat hier staat enihpesoj erstaat................................................

wouter

hoi roos we schrijven op school al een paar weken met vulpen. bij de gym is brand geweest. het stonk heel erg. De kinderen van de wsv moesten op ons schoolplein. dus moesten wij naar binnen maar de geur is al weg.gelukig ik mis je egt en ik ben egt jaloers.doei veel zukzes in australie nog doei roos xxxxxxxx van wouter,ans jan willem, en charlott

wouter

hoi roos lees eens wat hier staat voorstelging een naar school met gaan wij...................................................................................

wouter

hoi roos ik ging is een met simone spelen toen gingen we nep poep maken maar dat was heele maal mislukt doei roos xxx wouter

wouter

hoi roos

ik verheug me op dat je trug komt doei roos

rosemijn

hoi fien en wout
het antwoord is: leezen agter naar voren van !

mjinesor ieod

imme bosman

Hoi roos,
Laten we weer is een kir af spreeken. Ik mis ju hil erch. IK mag niet mifr met vulpen sgreiven. Ik ben dom doei groetjus van Imme

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!