Hakker.reismee.nl

De eerste week

dinsdag 7 dec
Naar Schiphol met een taxi busje waar we het vliegtuig naar Hong Kong gaan nemen.
Op Schiphol zijn oma Attie en oom Jan-Paul al om ons uit te zwaaien. Even later komt Josefien ook nog net op tijd langs. Dan door de douane en bij de gate naar het vliegtuig staat Gert Jan ook nog om ons uit te zwaaien, leuk allemaal! En dan eindelijk de Boeing 747 in, naar onze stoelen en daar hebben we allemaal ons eigen televisie schermpje voor onze neus, joepie!

woensdag 8 dec
Geland in Hong Kong en met de trein van het vliegveld naar onze hotelletje in Kowloon, we moeten tenslotte pas vanavond laat door naar Cairns. Aangezien Rosemijn en Florissa lekker niet hebben geslapen in het vliegtuig en nu het in nederland 3 uur ’s nachts is, gaan we eerst maar eens even lekker slapen! Vervolgens een hapje Chinees, pizza en tosti’s gegeten. En nu weer naar het vliegtuig voor de laatste 7 uurtjes naar Cairns.

donderdag 9 dec
We zijn er! Nu een kort ritje met de taxi naar de camper en daar duurt het natuurlijk wel even voordat we weg mogen rijden (links, uiteraard!). Na een kort ritje door de stad komen we bij onze eerste camping: Coconut genaamd. Een prachtige camperplek gekregen tussen de palmbomen. Ook waren er twee zwembaden met glijbanen en een prachtige speeltuin. Helemaal hemels! De kinderen hebben een jetlag dus sliepen pas erg laat.

vrijdag 10 dec
Vandaag heeft Rosemijn leren snorkelen. Ze wilde eerst niet want het kon niet leuk zijn.. Maar dat was het dus wel. Samen met papa heeft ze heerlijk rondjes getourd door het zwembad. Mama heeft Florissa geleerd om met haar zwembandjes door het diepe gedeelte van het bad te zwemmen. Mama moest natuurlijk wel vlakbij blijven zodat ze me altijd kon vastpakken. Maar het ging al heel snel wonderbaarlijk goed. En dat pas na tien zwemlessen in Amsterdam. ‘s Avonds nog een keertje gezwommen in een regenbuitje – leuk!

zaterdag 11 dec
Eerst maar eens even Cairns in gereden. Hebben de meisjes allebei een nieuwe bikini en zwemshirtjes gekregen die beschermen tegen de zon – die doet het hier erg goed! En ook hebben we zwembuisjes gekocht om lekker mee te spelen in het zwembad, en ook nog wat ander buiten-speel-spul. Uiteraard is dat bij de camping meteen allemaal uitgeprobeerd!

zondag 12 dec
Naar Rollingstone gereden; lange tocht; erg warm dus onderweg wel heerlijk om af te koelen in een shoppingmal. Een vrijwel lege camping aan het strand gevonden waar we niet in zee hebben gezwommen want er zijn hier stingrays (dodelijke kwallen als er niet snel medische hulp is en de dichtstbijzijnde stad was toch weer een uur rijden dus een dokter was niet om de hoek). Het regende wel veel dus of we hier lang blijven…

maandag 13 dec
Nog even kort zwemmen onder de waterval maar het weer was het niet helemaal, dus zijn we verder gereden naar het zuiden. Vlakbij Airlie Beach een hele mooie camping gevonden met weer een prachtig zwembad met twee waterglijbanen – dat doen ze goed hier.

dinsdag 14 dec
Lekker weinig gedaan vandaag: beetje de camping verkend, de speeltuin, het zwembad en ’s avonds een BBQ met lekkere worstjes. Daarna nog de film Happy Feet over pinguins op een groot scherm gezien.

woensdag 15 dec
Airlie Beach in om onze boottocht te boeken. We gaan zaterdag 3 nachtjes op een meer dan 100 jaar oud zeiljacht doorbrengen, die ooit in Nederland is gebouwd ?. Verder hebben we even genoten van mooie palmenstrand en hebben de meiden coole vlechtjes in hun haar gekregen. En ’s avonds maar eens echte Australische pancakes gebakken.

donderdag 16 dec
Heerlijk rustig dagje bij het zwembad, maar Marijn is toch even met de meiden naar het winkelcentrum om de hoek gelopen in de hitte. Ook al was het maar 10 minuten erheen, een ijsje hadden we wel nodig! Zo, nu hebben de meiden ook goede zwembrilletjes gekregen! En ’s avonds weer BBQ, gezellig kletsen met andere gasten en film buiten op groot scherm: Brother Bear.

Kitty van der Wissel

Leuk! en blij dat jullie genieten van wat ik denk 'n geweldig avontuur is voor jullie allemaal.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets als 'n blog? zie of op reageer.
Ben eigelijk nog "bang" van de pc.
Geen idee wat er gebeurd als ik ergens op druk. Maar.... So far-so good" 'n knuffel van mij. Kitty.