Hakker.reismee.nl

Tot en met Adelaide

Donderdag 3 februari
He, het weer is niet zo heel mooi vandaag. Een beetje veel wind en wolken en eigenlijk niet echt lekker om het strand op te gaan. Dus eerst maar lekker langzaam opgestaan en op de camping van alles en niks gedaan. Daarna zijn we het leuke dorpje (Port Fairy dus) ingelopen. Veel gebouwen die er best wel oud uitzien voor Australische begrippen en heel veel restaurants en dergelijke. We hebben er maar een uitgekozen voor een late lunch en dat bleek het tentje te zijn dat ook het wereldberoemde “Van Leuven” brood verkocht! Hoe cool! Daarna zijn we verder door het dorpje geslenterd en uiteindelijk weer op de camping beland. Tijdens het BBQ-en kwamen we er achter dat het wel heel mooi is om vlak bij de rivier te staan (met mooie zonsondergangen) maar dat er ook best wel veel muggen kunnen zitten, van die hele kleine die die grote rode jeukende vlekken maken, baal! Nou ja, de anti muggen spullen zijn niet voor niks aangeschaft!

Vrijdag 4 februari
En we gaan naar de volgende staat: South Australia! Eerste plek is Mount Gambier, waar zo’n 5000 jaar geleden voor het laatst de vulkaan is uitgebarsten. Die heeft een heel mooi blauw kratermeer achtergelaten: the Blue Lake (verrassend! ;-). En we kunnen je vertellen, die is inderdaad blauw zeg, mooi! Het grappige is dat dit meer in maart langzaam grijs wordt, en in november in enkele dagen weer helemaal blauw.. En niemand weet nog precies waarom.

Zaterdag 5 februari
Vandaag is het weer een beetje minder, niet echt warm en hier en daar een buitje (hier dus ?). We gaan dus wel naar buiten en zoeken eerst een ingestorte grot op waar nu een tuin op is gegroeid, maar dan wel een metertje of 15 lager. Leuk om te zien. Daarna gaan we de kids blij maken met een paar uur spelen in een overdekte speeltuinen (ala Tun Fun in Amsterdam). En dan lekker op de camping macaroni maken en op de stepjes rondracen met de andere kinderen.

Zondag 6 februari
We rijden vandaag zo’n 450 km naar Adelaide. We kunnen kiezen uit de snelle route door het binnenland of de langzame langs de kust. Gelukkig hebben we door dat het maar een kwartiertje scheelt en dat de langzame veel mooier is, dus is de keus snel gemaakt. Onderweg zien we inderdaad weer Australië op zijn mooist en weer anders. Plots zagen we ook nog een paar emoe’s (soort struisvogels). Verder zijn we nog even gestopt om een wandelingetje te maken naar een uitkijkpunt waar we flamingo’s kunnen zien. Helaas lazen we pas na de wandeling van 15 minuten dat de flamingo’s slechts tot oktober te zien zijn…
De camping in Adelaide is deze keer op loopafstand van het centrum en van de straten met de betere eetgelegenheden, dus daar maken we gebruik van: uit eten! Lekker van alles met een Italiaanse twist.

Maandag 7 februari
Vandaag krijgt Lies haar 2de infuus Tysabri in Australie. We lopen eerst door de botanische tuin naar het ziekenhuis en doen onderweg een lekkere lunch. Dan het ziekenhuis in op zoek naar dr. Kneebone (haha!). De dokter bleek in vergadering maar er was een hele aardige groep zusters, dus ik ging met een gerust hart met de kids de stad in: voor mij een kapper en voor de kids een ontdekkingstocht in een mega-grote-toys-r-us… om 15.00 uur nog even rennen naar het ziekenhuis om Lies weer op te halen! En dan is het tijd voor ijs, lekker en verdiend! Daarna zijn we naar “noord” Adelaide gegaan, ongeveer 2 kilometer verderop, om voor de verandering eens Mexicaans te gaan eten. Dat kennen de kids nog niet echt en wij vinden het normaal gesproken erg lekker. Het is het oudste Mexicaanse restaurant in Adelaide en we hebben er heerlijk gegeten. En nu lekker slapen!